Sabtu, 29 Oktober 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Kempen I am dari FCUK

Posted:

Kempen I am dari FCUK

Kempen I am dari FCUK

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
pengarang@utusan.com.my



Mengenakan sesuatu rekaan sama ada pakaian mahupun aksesori khusus ditujukan untuk anda, pasti menimbulkan perasaan berbeza.

Mengapa? Kerana apabila perasaan 'kepunyaan' itu wujud, pastinya anda akan dapat menyerlahkan kemampuan dan keyakinan diri dengan lebih baik.

Seiring dengan prinsip itu jugalah jenama terkenal, French Connection tampil dengan kempen yang lain daripada lain.

Tujuh kempen I am (sayalah) yang berlangsung dari September hingga Disember, masing-masing memberikan maksud yang tersendiri.

Ada mesej tertentu yang ingin disampaikan oleh pereka fesyen jenama yang lebih mudah dikenali dengan singkatan FCUK ini.

Menyemarakkan sambutan atau dengan makna lain 'semangat' bergaya, I am sebenarnya adalah bentuk aura yang timbul apabila si pemakai memakai koleksi keluaran musim luruh/dingin 2011 ini.

Bermula dengan I am The Trailer diikuti dengan I Am The Blouse, I am The Lucky Shirt, I am The Skirt, I am The Jumper dan I am The Trousers kesemua ini disatukan dalam satu konklusi diberi nama I am The Magic Dress yang bakal dipamerkan pada bulan kemuncaknya iaitu Disember ini.

Wanita yang memakai jenama French Connection ini dikatakan boleh memaparkan imej sebenar mereka dengan gaya pakaian yang dipakai. Manakala bagi lelaki pula, gaya kelelakian mereka terserlah dalam potongan pakaian yang rugged untuk apa jua majlis.

Namun, apa yang ingin ditekankan ialah fesyen untuk wanita bagi koleksi ini memang lain daripada kebiasaan dengan penambahan unsur sulaman, pakaian luar dan potongan lebih feminin.

Untuk lelaki pula, walaupun mengenengahkan unsur ranggi, ia sebenarnya mengambil inspirasi konsep ketenteraan yang sudah tentu menyerlahkan lagi kehebatan mereka .

Tidak dilupakan juga adalah gabungan unsur retro tahun 1970-an untuk pakaian wanita yang diterjemahkan dalam potongan gaun maxi labuh, blaus baldu dan penambahan perincian labuci yang glamor.

Selain pakaian, French Connection juga menampilkan koleksi aksesori hebat bergaya serta unik.

Koleksi aksesori untuk musim luruh/dingin ini mengambil inspirasi daripada motif kulit kura-kura dan buaya. Pastinya aksesori ini amat sesuai dipadankan dengan koleksi I am ini.

Bagi penggemar fesyen yang teruja dengan kempen I am FCUK ini boleh berkunjung ke butik French Connection yang terletak di Pusat Membeli Belah One Utama (fasa 2), Petaling Jaya, Selangor.

Full content generated by Get Full RSS.

Gaya cantik, menarik dengan kanta lekap kosmetik

Posted:

Gaya cantik, menarik dengan kanta lekap kosmetik

Gaya cantik, menarik dengan kanta lekap kosmetik

FRESHKON nama yang terkenal dan dipercayai dalam dunia kanta lekap kosmetik antarabangsa telah melancarkan inovasi terbarunya, rangkaian kanta lekap kosmetik Dezigner dengan corak unik lagi bergaya.

Siri pertama yang dilancarkan dalam rangkaian Dezigner, Solitaire membawakan reka bentuk potongan berlian berbilang segi yang membingkaikan anak mata dengan gaya cantik dan menarik.

Terdapat empat warna menarik dalam siri Solitaire iaitu merah jambu, biru akua, oren dan hijau yang direka khusus bagi golongan wanita yang berbeza.

Solitaire merah jambu menyerlahkan senyuman manis seorang puteri manakala kelembutan warna Solitaire biru akua memberikan sentuhan kesegaran dan ketenangan pada wajah.

Solitaire Oren pula menjadikan seseorang wanita tampak mesra dan mudah disapa manakala Solitaire hijau menjadikan si pemakainya lebih berkeyakinan.

Menurut Pengarah Jualan dan Pemasaran Kumpulan Oculus, Chris Lee, rangkaian kanta lekap kosmetik FreshKon Dezigner dengan pilihan warna menarik dan corak potongan berlian yang unik memberikan kebebasan kepada pengguna bagi menentukan gaya mereka yang tersendiri.

''Anda boleh menukar penampilan dengan menggandingkan bulu mata palsu dan mekap yang menarik dengan kanta FreshKon Dezigner yang serba bergaya. Gandingan kanta lekap kosmetik aneka warna dengan gaya rambut, fesyen pakaian serta aksesori yang mencerminkan sentuhan peribadi dapat mencipta gaya tersendiri.

''Rangkaian Dezigner serba baru menyertai tiga lagi jenama kanta lekap kosmetik paling laris daripada FreshKon iaitu Alluring Eyes, Mosaic dan Colors Fusion,'' kata Chris yang ditemui pada majlis pelancaran FreshKon Dezigner di Sunway Pyramid baru-baru ini.

Beliau menambah, kanta lekap kosmetik adalah produk fesyen dan gaya hidup yang sangat menarik. Ia bukan lagi sekadar untuk membetulkan penglihatan tetapi juga untuk menyerlahkan kecantikan, fesyen dan keyakinan.

Dengan pelancaran produk baru yang inovatif, FreshKon berada di posisi yang cukup baik bagi merebut peluang dalam segmen pasaran yang sedang berkembang pesat di Malaysia.

''Produk FreshKon dikeluarkan mengikut piawaian paling tinggi dan sesuai walaupun untuk mereka yang tidak perlu membetulkan penglihatan. Kanta lekap FreshKon mempunyai permukaan hidrofilik dan kandungan air tinggi pada tahap 55 peratus, membolehkan mata 'bernafas' dan menjamin keselesaan maksimum pemakai. Ia juga mudah dipakai tanpa masalah kanta mengerekot,'' ujarnya.

Kanta lekap FreshKon Dezigner boleh didapati di kedai cermin mata utama pada harga RM65 sepasang.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved