Selasa, 18 Jun 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Peugeot Blue Box baharu di Alor Setar

Posted: 18 Jun 2013 12:33 PM PDT

Oleh JAMLIAH ABDULLAH
ekonomi@utusan.com.my

Liaw Hock Guan (tengah), Samsom Anand George (kanan) dan Lionel Faugeres memotong reben ketika merasmikan Pusat Perkhidmatan dan Jualan Peugeot cawangan Alor Setar di Jalan Mergong, Alor Setar, semalam. - BERNAMA

ALOR SETAR 18 Jun - Pengedar rasmi kereta Peugeot di Malaysia, Nasim Sdn. Bhd. (Nasim) hari ini melancarkan pusat jualan, perkhidmatan dan alat ganti (3S), Peugeot Blue Box baharu di Mergong di sini.

Pusat 3S itu merupakan yang ketiga dilancarkan tahun ini dalam usaha memperluaskan jaringan pasaran jenama tersebut, selain memberi perkhidmatan terbaik kepada pemilik kenderaan tersebut di bandar ini termasuk seluruh Kedah dan Perlis.

Ketua Pegawai Operasi Nasim, Datuk Samson Anand George berkata, permintaan terhadap kereta jenama Eropah di Kedah dan Perlis semakin meningkat tahun lepas.

"Dengan pembukaan Peugeot Blue Box baharu di Alor Setar ini, kami mempunyai dua cawangan di Kedah selepas pembukaan di Sungai Petani yang akan memperluaskan lagi pasaran kenderaan itu di Kedah dan Perlis termasuk di bahagian utara ini.

"Peugeot Blue Box Alor Setar juga akan mempamerkan model terbaiknya termasuk model 208, 408 dan 508. Model 208 secara amnya menjadi model terlaris dan dalam masa dua bulan pelancarannya sudah terjual lebih 500 unit. Nasim yakin 208 bersama model lain akan mendapat sambutan di Kedah dan Perlis," katanya pada majlis Pelancaran pusat tersebut hari ini.

Puegeot Blue Box Alor Setar dimiliki dan diuruskan oleh PSA Prestasi Sdn. Bhd. dengan pelaburan sebanyak RM2 juta.

Tambah beliau, Nasim melancarkan pusat tersebut di Butterworth, Pulau Pinang dan Batu Pahat, Johor sebelum ini selain merancang untuk membuka empat lagi sepanjang tahun ini.

"Dengan pembukaan outlet ini Nasim kita memiliki 24 pusat jualan dan 21 pusat servis di seluruh negara," katanya.

Katanya, tahun ini Nasim menyasarkan jualan kenderaannya lebih 8,000 unit selepas mencatatkan jualan memberangsangkan sebanyak 6,000 unit pada tahun lepas.

Turut hadir dalam majlis itu, Pengarah Automobil Peugeot ASEAN, Lionel Faugeres dan Pengarah Urusan, PSA Prestasi Sdn. Bhd., Liaw Hock Guan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved