Khamis, 28 Julai 2011

Utusan Online - Pendidikan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pendidikan


400 pelajar Cheras terima komputer riba 1Malaysia

Posted:

400 pelajar Cheras terima komputer riba 1Malaysia

400 pelajar Cheras terima komputer riba 1Malaysia


SYED Ali Alhabshee bersama penerima komputer riba 1Malaysia di Cheras, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Julai - Seramai 400 pelajar dari sembilan sekolah di Cheras menerima komputer riba 1Malaysia menerusi fasa kedua pengagihan kemudahan itu, hari ini.

Komputer berkenaan diserahkan kepada mereka oleh Ketua UMNO bahagian itu, Datuk Syed Ali Alhabshee dalam satu majlis yang turut dihadiri oleh Pengarah Wilayah Tengah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), Mohd. Fadhillah Mohd. Nor.

Cheras merupakan kawasan Parlimen pertama di Wilayah Persekutuan menerima agihan komputer riba 1Malaysia bagi fasa kedua.

Sebanyak 5,623 unit komputer riba 1Malaysia diperuntukkan untuk Wilayah Persekutuan dan selepas Cheras, pengagihan akan dilakukan di Putrajaya dan Bandar Tun Razak.

Dalam ucapannya, Syed Ali berterima kasih kepada kerajaan kerana memberi peluang kepada pelajar di Wilayah Persekutuan untuk menerima kemudahan itu.

Beliau meminta ibu bapa supaya memantau penggunaan komputer itu oleh anak-anak mereka terutama ketika melayari Internet.

Mohd. Fadhillah pula berkata, SKMM akan mengadakan program Penggunaan Internet Secara Positif di sekolah-sekolah yang memohon untuk mengadakan program itu bagi mengurangkan penyalahgunaan komputer riba 1Malaysia di kalangan pelajar.

Ditanya mengenai beberapa laporan yang diterima SKMM mengenai penjualan komputer itu katanya, pihaknya masih lagi menyiasat kesemua laporan tersebut.

"Jika benar perkara ini berlaku, kami akan mengenakan tindakan yang tegas terhadap mereka yang terlibat," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved