Sabtu, 17 Mei 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


iPhone,iPod Touch tukar 'joystick'?

Posted: 17 May 2014 06:17 AM PDT

SEMUA peminat tegar permainan video telefon pintar yang berhasrat untuk meningkatkan keupayaan iPhone atau iPod Touch secara maksimum kini boleh mendapatkan produk 'joystick' keluaran Logitech PowerShell Controller.

Untuk pengetahuan anda, peranti terbaharu yang diperkenalkan oleh Logitech ini akan menukarkan peranti Apple berkenaan menjadi konsol permainan seperti Nintendo atau PSP, sekali gus menjadikan peranti itu lebih menarik.

Dengan rekaan yang kukuh, kepelbagaian butang main dan keupayaan mengecasnya telah berjaya menarik minat para penguji yang juga peminat tegar dari seluruh dunia untuk mendapatkan produk ini.

Seperti nama yang diberikan, peranti ini mempunyai ciri fizikal butang permainan dan pek bateri. Selain itu, semua fungsi asas iPhone atau iPod masih boleh diakses serta kasingnya juga padat dengan kemasan getah lembut di bahagian belakang.

Bagaimanapun, dengan harga yang agak mahal iaitu RM399, PowerShell dilihat tidak mempunyai ciri-ciri tambahan yang boleh dianggap memuaskan sejajar dengan harganya, selain terdapat beberapa kekurangan.

Antara kekurangan gajet ini adalah ia tidak mempunyai indikator untuk menunjukkan status bateri 1,500mAh caj semula dengan jelas. Ia hanya sekadar mempunyai penunjuk warna LED berkelip di bahagian belakang yang menunjukkan bateri sudah dicas sepenuhnya.

Ramai peminat permainan video juga berpendapat, harganya juga perlu diturunkan kerana terlalu sedikit jumlah 'game' yang boleh dinikmati atau dilayari pengguna meskipun terdapat pelbagai jenis genre 'game' menakjubkan di AppStore kerana kesesuaian aksesnya yang terhad.

Bukan itu sahaja, memandangkan ia menggunakan sambungan melalui teknologi 'Lightening', bermakna tidak semua peranti Apple boleh dimuatkan serta kasing telefon yang sedang digunakan juga perlu dibuka terlebih dahulu untuk membolehkan sambungan tersebut dilakukan.

Apa-apa pun, disebabkan ia adalah gajet pengawal pertama dicipta Logitech, .com berpendapat, masih ada ruang untuk memperbaikinya. - DHIYAZULHILMI DAUD

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved