Jumaat, 16 Mei 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


10 terbunuh akibat dua letupan

Posted: 16 May 2014 09:32 AM PDT

NAIROBI 16 Mei - Dua kejadian letupan hari ini menyebabkan 10 orang terbunuh manakala lebih 70 orang yang lain tercedera yang berlaku dalam satu siri serangan ganas di sini.

Ketua Polis Nairobi, Benson Kibue berkata, dua bahan letupan buatan sendiri meletup di sebuah kawasan pasar, manakala sebuah bom meletupkan sebuah van mini yang digunakan sebagai pengangkutan awam.

Kejadian letupan itu berlaku tidak lama selepas kedutaan Amerika Syarikat (AS) mengeluarkan amaran kepada warganegaranya tentang ancaman serangan ganas yang berterusan di Kenya. - AP

Algeria bawa pulang diplomatnya dari Libya

Posted: 16 May 2014 09:31 AM PDT

ALGIERS 16 Mei - Algeria telah memindahkan dutanya serta kakitangan keluar dari Libya ekoran ancaman militan, menurut sumber keselamatan hari ini.

Kerajaan negara berkenaan turut membawa pulang para diplomat menggunakan pesawat tentera dengan perlindungan daripada tentera khas Algeria.

Sekurang-kurangnya lapan diplomat luar, termasuk dari Tunisia, Jordan dan Mesir telah keluar dari Libya tahun ini berikutan kes penculikan kakitangan kedutaan di negara itu. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved