Isnin, 12 Mei 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Penentang kerajaan setuju bebaskan 1,500 keluarga yang ditahan

Posted: 12 May 2014 10:55 AM PDT

DAMSYIK 13 Mei - Kumpulan penentang kerajaan bersetuju untuk membebaskan 1,500 buah keluarga yang berada dalam tahanan mereka, sebagai pertukaran untuk mendapatkan bekalan makanan dan membebaskan rakan mereka yang berada dalam tahanan rejim Presiden Bashar al-Assad, semalam.

Persetujuan itu turut melibatkan pembebasan keluarga yang ditahan kumpulan berkenaan di bandar Adra, timur laut Damsyik, bandar yang kini berada dalam kepungan tentera kerajaan.

"Beberapa orang akan dibebaskan untuk mendapatkan bekalan makanan selain demi kebaikan orang awam," lapor akhbar tempatan Al-Watan. - AFP

Bot karam di utara Libya, 200 orang masih hilang

Posted: 12 May 2014 10:54 AM PDT

ROM 13 Mei - Sekurang-kurangnya 200 orang pendatang asing tanpa izin hilang, selepas bot yang mereka naiki karam di utara Libya, kira-kira 160 kilometer selatan Pulau Lampedusa, Itali, semalam.

Pegawai tentera laut berkata, dua buah kapal peronda dan sebuah helikopter tentera Itali kini sedang melakukan usaha pencarian, selepas berjaya menyelamatkan hampir 200 orang daripada 400 penumpang bot berkenaan.

"Nasib baki mangsa yang masih lagi hilang tidak diketahui. Identiti dan warganegara mangsa juga tidak dapat didedahkan buat masa ini," jelas pegawai tersebut. - AGENSI

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved