Jumaat, 2 Mei 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


PDRM siasat kaitan 'ustaz' dan pemuzik dengan militan

Posted: 02 May 2014 11:22 PM PDT

KUALA LUMPUR 3 Mei - Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menyiasat hubung kait seorang lelaki yang digelar 'ustaz' dan rakannya yang juga ahli kumpulan pemuzik terkenal, dengan gerakan militan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu, setakat ini PDRM sedang menyiasat kemungkinan itu dan siasatan juga dijalankan terhadap sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan dengan gerakan militan.

"Kita tidak mahu tumpukan kepada sesiapa atau tuduh siapa dalang kerana siasatan akan dijalankan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas tamat acara menembak bersama media di Lapang Sasar Markas Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA) Cheras di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Pengurus ladang ditemui mati dibunuh

Posted: 02 May 2014 11:27 AM PDT

MAYAT Law Ah Kaw yang ditemui mati dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar untuk dibedah siasat di Seremban, Negeri Sembilan, semalam.

SEREMBAN 2 Mei - Seorang pengurus ladang ditemui mati dengan tangan berikat dan kepalanya diserkup dengan plastik hitam di sebuah ladang kelapa sawit berhampiran Jalan Seremban-Tampin dekat sini pagi ini.

Mayat Law Ah Kaw, 72, yang bekerja di Ladang Perhentian Tinggi sejak 2009, ditemui berhampiran kediamannya oleh seorang pekerja ladang kira-kira pukul 6.30 pagi.

Menurut seorang saksi yang enggan dikenali, mangsa dipercayai keluar dari rumahnya untuk ke pejabat ladang itu yang terletak lebih kurang 500 meter kira-kira pukul 6.20 pagi.

Ada pekerja lain mendakwa mereka terdengar jeritan dan bunyi bising di depan pagar, namun tidak perasan apa-apa kerana keadaan gelap sebelum menghubungi pengawal di pondok berdekatan pejabat," kata seorang individu yang enggan dikenali.

Difahamkan beberapa barangan peribadi mangsa berupa jam tangan dan sebuah diari ditemui oleh pekerja di pintu pagar banglo berkenaan manakala mayat Ah Kaw pula dijumpai di kawasan lereng ladang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zainal Abu ketika mengesahkan kejadian berkata, pihaknya sedang menyiasat perkara berkenaan meliputi pelbagai aspek.

Kita akan menyiasat motif dan mengesan individu yang terlibat dalam kejadian ini. Masih terlalu awal untuk mengenal pasti puncanya namun kes ini disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.

Jelasnya, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar dekat sini untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada ahli keluarganya bagi urusan pengebumian.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved