Jumaat, 16 Mei 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Tiga sahabat maut dalam kemalangan

Posted: 16 May 2014 10:45 PM PDT

JEMPOL 17 Mei - Gurauan tiga sahabat menempah tanah perkuburan dan ingin dikebumikan dalam satu liang lahad menjadi realiti apabila mereka akan dikebumikan bersama setelah maut dalam satu kemalangan di Jalan Besar Felda Palong 9, 10 dan 11, di sini, malam semalam.

Jurucakap polis berkata, dalam kejadian pukul 9.30 malam itu, semua mangsa yang menaiki motosikal terjatuh setelah bertembung dengan seorang daripada rakan mereka yang datang dari arah bertentangan.

Mangsa yang maut dikenali sebagai Muhammad Syahreedzwan Mohmad Abdullah, 17; Mohamad Aflin Norirfan Md. Jani, 15, dan Muhammad Faizal Jamalludin, 13, yang kesemuanya meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Palong 9.

Rakan mereka, Mohd. Mois Ikmal Mohd. Nasir, 16, yang cedera parah dalam kemalangan itu kini dirawat di Hospital Tuanku Najihah, Kuala Pilah. -UTUSAN ONLINE

Pelumba MSS maut semasa latihan di SIC

Posted: 16 May 2014 09:44 AM PDT

KUALA LUMPUR 17 Mei - Seorang pelumba motosikal amatur Malaysian Super Series (MSS) 2014 maut setelah terlibat dalam kemalangan pada sesi latihan pusingan pertama kejuaraan itu di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) dekat sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4.30 petang itu, mangsa, Amaludin Abd. Rahman, 42, dipercayai gagal mengawal motosikalnya di selekoh 15 litar tersebut sebelum terbabas dan melanggar penghadang tayar.

Menurut kenyataan SIC, pasukan perubatan telah dihantar ke lokasi kejadian untuk memberi rawatan awal sebelum mangsa dikejarkan ke Hospital Putrajaya.

Bagaimanapun katanya, mangsa yang menunggang motosikal jenis Aprilia RSV4 meninggal dunia di hospital berkenaan.

"SIC merakamkan ucapan takziah kepada keluarga dan rakan Amaludin yang meninggal dunia akibat kemalangan itu," katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, mangsa beraksi dalam kategori Super Stock B pada perlumbaan tahunan itu. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved