Selasa, 13 Mei 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Pemandu lori maut ditembak dua das dalam insiden pergaduhan

Posted: 13 May 2014 11:56 AM PDT

Pistol dan peluru yang dipercayai digunakan dalam kejadian tembak hingga meragut satu nyawa dalam kejadian di Taman Sentosa, Klang, semalam. - UTUSAN/MOHD. SHAHARANI SAIBI

KLANG 13 Mei - Seorang pemandu lori maut setelah ditembak dua das manakala dua rakannya cedera dalam pergaduhan melibatkan lebih 10 individu di Jalan Dato Abdul Hamid 17, Taman Sentosa di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.50 pagi itu, mangsa berasal dari Negeri Sembilan, meninggal dunia setelah cedera parah terkena tembakan di dada.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Kamarulzaman Mamat berkata, mangsa berada di lokasi kejadian kerana dipercayai untuk menghadiri majlis pengebumian bapa saudaranya.

Bertindak atas maklumat, polis menahan seorang lelaki berusia 29 tahun di lokasi kejadian manakala yang lain melarikan diri. Turut dirampas dua bilah parang, sepucuk pistol jenis Smith & Wesson berserta tiga butir peluru.

Selain itu, kita juga merampas sebuah motosikal jenis Honda EX5 untuk siasatan," katanya di sini hari ini.

Dalam pada itu, Kamarulzaman memberitahu, suspek yang ditahan mempunyai rekod kesalahan lampau dan pernah dipenjara selama dua tahun di Penjara Simpang Renggam di bawah Ordinan Darurat 1969.

Dua mangsa yang cedera masing-masing berusia 30 dan 45 tahun telah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini untuk rawatan lanjut," ujar beliau.

Menurut beliau, kes itu disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan pihaknya memburu suspek yang terlibat dalam kejadian berkenaan.

Suspek pecah rumah dikejar tiga MPV

Posted: 13 May 2014 11:56 AM PDT

Oleh MASZUREEN HADZMAN
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 13 Mei - Polis terpaksa menggunakan tiga buah kereta peronda untuk mengejar sebuah kereta dinaiki dua penjenayah sejauh kira-kira 15 kilometer sebelum berjaya memberkas mereka di Jalan Lingkaran Tengah II (JLT II) berdekatan Taman Melawati di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.15 pagi itu, kedua-dua suspek yang menaiki kereta Honda Integra dilihat mencurigakan oleh anggota peronda sebelum cuba ditahan untuk pemeriksaan di kawasan Muzium Negara.

Suspek bagaimanapun enggan berhenti, sebaliknya memecut sehingga anggota tersebut yang mengejarnya terpaksa mendapatkan bantuan dua unit kereta peronda dari Balai Polis Wangsa Maju dan Sentul, sebelum berjaya dipintas dan kedua-duanya diberkas.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, hasil pemeriksaan menemukan beberapa peralatan pecah rumah iaitu enam batang pemutar skru, pemotor wayar (3), sepana boleh laras (2), pisau boleh laras (1) dan sarung tangan (1) daripada kereta kedua-dua suspek, berusia 29 serta 35 tahun itu.

Polis juga menjumpai empat buah telefon bimbit, kad mesin pengeluaran wang automatik (3), komputer riba (1), teropong (1) dan penebuk lubang (1)," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Khairi memberitahu, kedua-dua suspek ditahan untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan iaitu menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved