Isnin, 5 Mei 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Seniman Aziz Sattar meninggal dunia

Posted: 05 May 2014 12:27 PM PDT

KUALA LUMPUR 6 Mei-Seniman lagenda, Datuk Aziz Satar difahamkan meninggal dunia di Hospital Kajang pagi ini.

Beliau yang sentiasa diingati dalam filem arahan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee telah meninggal dunia akibat serangan jantung kira-kira pukul dua pagi, sebentar tadi.

Antara lakonan Allahyarham ialah Seniman Bujang Lapok, Pendekar Bujang Lapok dan pelbagai lagi.-UTUSAN ONLINE

Lagu 'Marmie Maafkan Ku' bukan untuk Fiza - Adam

Posted: 05 May 2014 02:04 AM PDT

Oleh KHADIJAH IBRAHIM

KUALA LUMPUR 5 Mei - Penyanyi Adam menafikan lagu 'Marmie Maafkan Ku' dituju khas kepada bekas isterinya, Fiza Abdul Halim.

Menurut Adam atau nama sebenarnya, Mohd. Aizam Mat Saman, 31, lagu ciptaan komposer Bajai itu tiada kaitan dengan dirinya atau rumah tangga yang pernah dibinanya sebelum ini.

"Lagu itu tiada kaitan dengan kami berdua. Ia adalah kisah cinta komposer Bajai dan saya sebagai penyanyi hanya menyampaikan lagu itu dengan penuh penghayatan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Jelasnya, 'Marmie Maafkan Ku' adalah single terbaharu selepas lagu 'Penggodam Jiwa' dalam usahanya untuk meneruskan perjuangan dalam bidang seni suara.

Adam berharap orang ramai tidak membuat spekulasi sendiri kerana sesungguhnya lagu berentak balada itu bukanlah lagu istimewa daripadanya untuk Fiza.

Kedua mereka telah mendirikan rumah tangga pada pada 26 September 2013 di Pejabat Jabatan Agama Islam (JAIS), Shah Alam dan bercerai pada 28 April lalu.

Dalam pada itu Adam yang enggan mengulas lebih lanjut berkaitan perceraiannya itu berkata, jika ditakdirkan mereka kembali hidup bersama, dia terima dengan reda dan begitu juga sebaliknya. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved