Sabtu, 17 Mei 2014

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Anak bekas MB Terengganu terharu dengan kehadiran tetamu

Posted: 17 May 2014 03:11 AM PDT

KEMAMAN 17 Mei - Nor Ashahirah, anak perempuan bekas Menteri Besar terengganu Datuk seri Ahmad Said dan pasangannya, Mohd Syahirpaul Redzuan Musa, 28, terharu dengan sambutan lebih 10,000 tetamu yang hadir pada majlis persandingan mereka.

Walaupun bapanya tidak lagi bergelar Menteri Besar, selain diselubungi dengan kontroversi yang berlaku, namun orang ramai dari pelbagai lapisan masyarakat masih hadir meraikan pasangan mempelai itu.

Perasaan itu lebih memunjak dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Turut memeriahkan majlis itu ialah Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob; Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh.

Pasangan mempelai itu, ketika ditemui Bernama, melahirkan rasa syukur selepas majlis persandingan mereka berjalan lancar biarpun berdepan konflik politik yang membabitkan bapanya. - BERNAMA

Asmah Tokoh Ibu Melaka 2014

Posted: 17 May 2014 02:52 AM PDT

MELAKA 17 Mei - Isteri bekas Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam, Datin Seri Asmah Ab. Rahman dipilih menerima anugerah Tokoh Ibu Negeri Melaka 2014 sempena Sambutan Hari Ibu peringkat negeri hari ini.

Asmah, 59, dipilih menerima anugerah berkenaan hasil penglibatan aktifnya dalam pelbagai aktiviti kebajikan dan pembangunan wanita di negeri ini. - UTUSAN ONLINE

Mara hasrat tempatkan pelajar di Stanford University

Posted: 17 May 2014 01:20 AM PDT

KUALA LUMPUR 17 Mei - Majlis Amanah Rakyat (Mara) berhasrat menempatkan pelajar jurusan sains dan teknologi maklumat tajaannya ke universiti tersohor Stanford University di Amerika Syarikat buat kali pertama tidak lama lagi.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, perbincangan mengenai perkara itu telah diadakan bagi mempermudahkan proses kemasukan memandangkan belum terdapat pelajar tajaan Mara ditempatkan di universiti tersebut.

"Kita tanya bagaimana proses untuk mempermudahkan penempatan pelajar Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dan adakah mereka iktiraf sistem transfer kredit kita.

"Kita telah pelawa mereka datang Malaysia dan lihat bagaimana institusi pembelajaran dan pengurusan di Mara. Bagi saya tiada masalah kerana dahulu kita pernah berbincang dengan wakil Cambridge University (Amerika Syarikat) untuk kemasukan pelajar kita," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media secara maya dari Amerika Syarikat di pejabat Utusan Malaysia di sini hari ini. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved