Jumaat, 16 Mei 2014

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


MAS diminta terus beri perhatian terhadap ahli keluarga penumpang MH370

Posted: 16 May 2014 02:00 AM PDT

KUALA LUMPUR 16 Mei - Malaysia Airlines (MAS) diminta agar terus memberi perhatian terhadap kebajikan ahli keluarga penumpang pesawat MH370 yang sudah memasuki hari ke-70 kehilangannya.

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, syarikat penerbangan itu juga diharap dapat menunaikan janjinya berhubung kait dengan pampasan kepada ahli keluarga terlibat secepat mungkin.

Sambil mengakui, usaha menenangkan ahli keluarga ekoran insiden MH370 adalah yang paling sukar untuk dilakukan kerajaan dan MAS, Hishammuddin berkata, kedua-dua pihak itu bagaimanapun perlu memastikan usaha mendekati keluarga penumpang berterusan.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar khas bersama wakil media tempatan berhubung MH370 di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Kad ucapan Hari Guru terbesar pecah rekod MBR

Posted: 16 May 2014 01:12 AM PDT

KOTA TINGGI 16 Mei - Seramai 1,750 murid prasekolah dan sekolah rendah dari 48 sekolah sekitar Kota Tinggi berjaya menghasilkan kad ucapan Hari Guru terbesar di Malaysia dalam satu program yang diadakan di padang Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim di sini hari ini.

Kad ucapan berukuran 41.5 meter x 20 meter itu turut mendapat pengiktirafan daripada Malaysia Book of Records (MBR) sebagai yang terbesar di negara ini, mengatasi rekod lama berukuran 32.5 meter x 15 meter yang dihasilkan pada tahun 2010. - UTUSAN ONLINE

Pelan transformasi PBT akan dilaksanakan - Abdul Rahman

Posted: 16 May 2014 01:01 AM PDT

SEREMBAN 16 Mei - Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan akan melaksanakan pelan transformasi Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) khususnya majlis daerah untuk melaksanakan penyampaian perkhidmatan melalui pendekatan baharu berasaskan idea, sistem dan prosedur yang lebih dinamik.

Menterinya, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, pelan transformasi itu akan memberi penekanan kepada urus tadbir baik, yang mementingkan ketelusan dalam proses membuat dasar, merancang dan melaksanakan program pembangunan untuk rakyat di peringkat akar umbi.

"Menerusi pelan ini, orang awam akan berpeluang untuk bersama-sama menyumbang idea dan pandangan dalam proses membuat keputusan dan pelaksanaan bagi projek pembangunan di kawasan PBT.

"Pelan transformasi PBT ini juga dijangka meningkatkan penyertaan rakyat daripada kumpulan masyarakat termasuk Badan Bukan Kerajaan (NGO), golongan profesional dan sebagainya untuk memberi pandangan terhadap rancangan pembangunan yang diperkenalkan oleh majlis," katanya pada sidang media selepas merasmikan Dewan Orang Ramai Taman Perwira, Sikamat di sini hari ini. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved