Selasa, 29 April 2014

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


ETCM lancar Nissan Sylphy generasi ketiga

Posted: 29 Apr 2014 11:51 AM PDT

Nissan Sylphy

KUALA LUMPUR 29 April - Edaran Tan Chong Motor (ETCM) melancarkan Nissan Sylphy generasi ketiga yang didatangkan dalam dua varian iaitu 1.8 E berharga RM111,900 dan 1.8 VL (RM121,900) tanpa insurans.

Pengarah Pemasaran dan Perancangan Produk ETCM, Tan Keng Meng berkata, Sylphy ini dijana oleh enjin baru 1.8 liter empat silinder yang mengeluarkan kuasa 131 PS pada 6,000 rpm.

Katanya, enjin serba baharu ini kemudian dipadankan dengan kotak gear XCVT (Xtronic Continuously Variable Transmission) generasi baharu bersama satu gear sub-planetari untuk penukaran gear yang lancar dan kehilangan kuasa dapat diminimumkan.

Sylphy ini adalah antara model global utama Nissan yang dipasarkan di kira-kira 120 buah negara termasuk Jepun, China, Thailand, Australia (dikenali sebagai Pulsar) dan Amerika Syarikat (dikenali sebagai Sentra).

Kami percaya Sylphy serba baharu ini akan menarik perhatian pengguna di negara ini kerana ciri keselamatan optimum yang memberi keutamaan kepada pemandu dan para penumpang seperti dilengkapi beg udara SRS dan sejumlah sistem kawalan keselamatan," katanya pada majlis pelancaran kereta itu di sini hari ini.

Beliau berkata, keselesaan ruang dalaman model terbaru itu ditingkatkan dengan menambah 30 milimeter untuk ruang bahu dan sebanyak 680mm pada ruang kaki selain memiliki kapasiti ruang kargo sehingga 510 liter yang terbaik dalam kelasnya.

Ciri-ciri lain termasuklah sistem Kawalan Suhu Dua Zon Automatik yang menghasilkan persekitaran selesa untuk semua penumpang dengan darjah penglihatan pemandu juga ditingkatkan melalui tingkap yang besar,'' ujarnya.

Nissan Sylphy serba baharu ditawarkan dalam lima pilihan warna iaitu merah (Cayenne Red), hitam (Premium Black), emas (Bronze Gold), putih Diamond White) dan perak (Brilliant Silver).

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved