Ahad, 27 April 2014

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Muhyiddin luang masa melawat Nik Abd Aziz

Posted: 27 Apr 2014 03:18 AM PDT

Oleh MOHD. HAFIZ. ABD. MUTALIB

KOTA BHARU 27 April - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meluangkan masa melawat Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di kediamannya di Pulau Melaka di sini hari ini.

Ketibaan Muhyiddin pada pukul 4.45 petang di kediaman bekas Menteri Besar Kelantan itu turut diiringi Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan, Datuk Makhtar Mustapa. - UTUSAN ONLINE

Jadikan masa depan lebih aman - Obama

Posted: 27 Apr 2014 03:17 AM PDT

KUALA LUMPUR 27 April - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama mahu generasi muda yang bakal bergelar pemimpin masa depan menjanjikan dunia yang lebih aman selain menerapkan nilai-nilai kebersamaan.

Ingatan dan harapan beliau itu disuarakan ketika menyampaikan ucaptama dan dialog sempena perjumpaan lebih 400 orang peserta Inisiatif Pemimpin Muda Asia Tenggara (YSEALI) di Universiti Malaya (UM) di sini petang ini.

Malah menurut beliau, golongan muda perlu menjadi sebahagian daripada ejen perubahan dan ejen penyelesaian masalah, bukannya terlibat dalam sesuatu permasalahan.

Beliau juga mahu nilai-nilai keadilan, kesaksamaan dan demokrasi diperkukuhkan termasuk memberi peluang yang adil kepada semua pihak, khususnya wanita. - UTUSAN ONLINE

MaGIC beri peluang golongan muda realisasi impian - Najib

Posted: 27 Apr 2014 01:44 AM PDT

KUALA LUMPUR 27 April - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan mewujudkan Pusat Inovasi dan Kreativiti Global (MaGIC) bagi membuka peluang kepada golongan muda untuk merealisasikan impian mereka.

Perdana Menteri berkata, kerajaan mempunyai tanggungjawab membantu golongan muda mencapai matlamat tersebut.

"Jika kita ingin mengubah dunia, kita perlu memulakannya dengan golongan muda.

"Golongan muda mempunyai tenaga, semangat dan kreativiti namun mereka memerlukan ekosistem yang membolehkan mereka menjadikan impian sebagai realiti," katanya ketika berucap merasmikan majlis pelancaran MaGIC di Cyberjaya dekat sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved